borgfhs
JAKTEN PÅ HOVEDROLLENE...
Written by Charlotte T (txt), Karianne D (pix)   
Thursday, 05 November 2009 01:00

Ato og hans medhjelpere hadde mange tøffe auditionrunder, og flere av deltakerne kom vettskremte ut fra auditionrommet. Skulle nesten tro de hadde stått foran selveste Jan Fredrik Karlsen.

Onsdag ettermiddag var alle elevene samlet i møterommet, og stemningen var til å ta og føle på. De var ikke få som krysset fingrene for å få en rolle i årets fantastiske musikal, men kun 13 stk kom med. Det ble observert både latter, gledesutbrudd og tårer denne dagen i møterommet.

Jeg fant, jeg fant! Her var det Asgeir som ble funnet god nok til rollen som Askeladden. Den heldige som får gå med kaker til bestemor blir Marte, som Rødhette.

Tre små vimsete griser er også med i stykket, og hvem passet ikke bedre til det enn Guri, Joakim og Bodil. De trenger jo nesten ikke spille en gang.

Selveste Kaptein Sabeltann skal bli spilt av store og sterke Oddbjørn, mens snille og lydige Thor Erik får spille Politimester Bastian.

Den store slemme Ulven blir selvfølgelig spilt av Liv Jorunn, som ikke trenger å gjøre så altfor mye for å ligne karakteren sin. Det samme gjelder nok for Eselet, som skal spilles av Line.

Store og skumle Erik får æren av å spille Trollet. Vi håper barna ikke blir helt vettskremte. Søte og snille Britt-Iren får spille seg selv, nei, jeg mener Tingeling såklart. Og den som skal fortelle hele denne eventyrlige historien, er Hilde Therese.

Nå tror og håper vi at øving kommer til å gå helt susende, og at på den store musikaldagen, når alle foreldre, venner og søsken sitter klar,  blir det en fantastisk opplevelse for alle mann alle. Snipp, snapp, snute, så var jakten på hovedrollene ute.